Jag trånar efter objektiv och kamera

Det är kul att fota - även om jag kanske skulle vilja göra det mer än vad jag gör. När jag håller på så märker jag mer att jag vill ha bättre saker, mer resurser. Förstår lite mer och vill ha annat. Örjan är ju också mycket duktig på att visa mig alla saker, för i ärlighetens namn så läser jag inte så mycket om produkterna, nu fokuserar jag på hur jag ska använda sakerna.

Det som nu står högt på min lista är denna

Objektiv normal Nikon AF 50/1,4 D
Nikon 50 mm f /1,4! Åh - suck! Tänk om jag var gjord av pengar.

Till detta skulle jag vilja ha en Nikon D200 eller så. Min D40... fungerar visserligen men... det är bra bökigt att ändra inställningar. Vill ha mer knappar och slippa gå in i menyer. D200 finns på blocket för 6000-7500 kr, utan objektiv då. Men dem har jag ju redan.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, jag har samma, fast för Canon och f/1,8. Mycket billigare. Men Kanonbra. Nikon har väl också en f/1,8 tror den som sagt är mycket billigare men inte så otroligt mycket sämre.

Vad härligt med ett nytt kamerahus, det tror jag du gör rätt i att se som nästa investering. Själv har jag spanat in Canons 40d. Måste vänta tills efter flytten tyvärr.



Tack så mycket för fina kommentarer blev jätteglad :)

Ja katedralen kändes otroligt turistig. Men svartvitt räddar många bilder. Slår över på svartvitt och mycket kontrast på det.

Bilderna låg som dolda på flickr, men nu har jag lagt in så att friends/family kan se.

KRAM

2008-08-12 @ 08:29:39
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Johanna

Just det, Nikon är väl lite speciella på det sättet med AF?

Nej, men ska inte hetsköpa, men det är väl trevligt att drömma lite? ;)



Lycka till idag, det kommer gå jättebra. Men förstår att du är nervös. Det är ju egentligen du kan påverka. Så var bara lugn.



Ja, jag kommer hem redan på torsdag, så lördag missar jag inte!



Ja jag är vaken, gick upp tidigt för att packa. Men fastnade här i vanlig ordning!

2008-08-12 @ 08:58:54
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Anna/Dame

Hej!



Jag har också en Nikon D40, sen några veckor bara. Men oj va jag fotar. Hänger mest på Familjeliv nu för tiden. Det finns väldigt många fototrådar där sörru! Och små tävlingar;-) Så kika in där om du har lust. Jag heter Dame72.

Annars tjatar jag gärna lite på mailen och byter tips och trix. Har precis börjat slå över till manuell och jag fattar nada;-)



Kram Anna

2008-08-13 @ 23:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0