Min värld skulle se ut så här

Dagens projekt var att först baka hallongrottor och bullar till J´s kalas. Hallongrottor brukar alltid bli misslyckat. Men jag tog ett nytt recept och följde det till punkt och pricka. 10 stycken skulle det bli enligt receptet. Det räcker ju inte till ett kalas där födelsedagsbarnets absolutat favorit är just hallongrottor och lätt skulle kunna trycka i sig fem stycken själv. Så... jag dubblade sattsen. Det är lite lurigt när man läser recept. 10 st blir ju 10 st lite beroende av storlek och det fram gick inte vilken storlek på form jag skulle ha. Så jag köpte en mindre modell. Det resulterade i totalt 60 st hallongrottor. *Pust* Bullarna blev 80 st... så alla kalas gäster... hoppas ni gillar bullar och hallongrottor.

Sedan skulle jag även skura badrummen och göra min värld enligt min systers beskrivning i hennes blogg (länk här till höger) . Inte helt lätt. Hon skrev en beskrivning för hur hon gjort. I det program, vi har inte lika och det var dessutom på svenska och mitt program var på engelska... precis när jag höll på att ge upp... förstod jag hur jag skulle göra. Ok... det blev inte bra med himmelen, förstår nu varför det skulle vara likanande färger/ljus i hörnen. Men det får jag göra om en annan dag. Nu måste jag ju även göra middag till familjen. Köttfärssås.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker det blev riktigt bra! Man ser ju inte alls vart det är ihopskarvat. Och att klura ut i olika program är ju jätteduktigt. Jag är imponerad.

Fast jag skulle nog valt att rotera slutbilden 180 grader. Så att fyren och husen får vara på toppen =)



Längtar tills jag får smaka bullarna också ;)

2008-08-04 @ 12:38:28
URL: http://johannalundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0