Radera inte foton!

Skit! Såg en så cool bild på flickr. Gamaldagsrosor i lomo stil. DET vill jag också ha kännde jag och tänkte på mina första bilder jag tagit med min systemkamera. De blir perfekta för ändamålet. Efter maten gick jag in på www.bildbehandla.se för att se på videon igen om hur man gör. För det var ju bildbehandling det gällde. Någon lomo kamera har jag inte och inte lär jag skaffa en heller - att betala så mycket pengar för en kamera som tar så dåliga bilder - nä, det gör jag inte. Men erkänner att det kan se coolt ut. Men i alla fall... jag antecknade lite så jag skulle komma ihåg hur jag skulle göra.

1) lasso, ojämn, markera, ludd ca 100, förbättra, justera ljus, intens/kontrast+
2) ny mark, omvänd, + ludd, + kontrast - intes

osv....

Äntligen skulle jag labba. Öppnade mappen med mina bilder, letade, letade och letade. De raderades tydligen, förstod då inte vad jag skulle ha dem till så äh, kasta, borta. Nu deppar jag. Bilderna är borta, rosorna har slutat blomma. Suck! Måste jag vänta till nästa år för att få den bilden??? Suckar!

Tog så tillslut en annan bild och gjorde av istället. Men... det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Deppar lite till. Fungerar kanske inte så bra eftersom det är så mycket av en enda färg här. Bättre lycka nästa gång?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ååååhh, TACK!

Ja det blir nog en bra dag idag, men ser ju fram emot morgondagen också, då man får smaka på Jeppes tårta ;)



Jag tycker bilden blev jättefin, härliga färger. Det är ju supersurt när man kommer på att man slängt bilder.



Kram

2008-08-15 @ 10:48:10
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Johanna

Tack igen ;)

Prova med lite olika bilder, men jag tycker resultatet på den här blev bra.



Kram

2008-08-15 @ 14:16:21
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: M-L

Hej!

Alltså, jag vet ju inte vad du hade velat ha för bild, men för mina ögon var bilden du tog jättefin!!

/Malou

2008-08-15 @ 20:31:19
URL: http://tremirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0