Vi har stora blåbär

Pratade om blåbärsbuskar på fredagsfikat på jobbet. En annan kollega hade också köpt stora buskar. Jag försökte förklar hur stora våra blåbär var och jag sa att de var som en och en halv ärta. Men det var nog lite fel. För de är större än så. Så här ser de ut.



Men buskarna blir inte två meter som jag sa, men väl 1,5 meter. Och bären är mycket goda. Just nu plockar vi av det som blir klart och fryser in, i år kanske vi kan få en paj såsmåning om. Hoppas på större skördar nästa år.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej igen, ja klart du ska in till viktsnack igen!!Du är saknad vet du!!



Jo kryssnigne är med Birka, man anmäler sig till Sabina, mailet till just dit man anmäler sig akn jag itne i huvudet just nu. Antar att vi gör ett upprop snart igen inne på viktsnack så håll utkik!! Vi är nog minst 10 st som är anmälda, har inte ritkgit koll då det är Sabina som håller i anmälningarna. Vi tyckte att vi skulle gå ut med ett nytt datum tidigt i år, vi bpokade ind et redan i april tror jag. Och då när vi åker har dom börjat med julbord på båten!!!! :)



Ang haslband så tyckte jag principen du hade på bilden var snygg ja. Vad kan en sån tänkas kosta? OCh för mind el rä det itne alls brådskande....är långt är det? HAr du nån bild på dig själv med ditt haslband på, för den var ursnygg!!! JAg skulle i såna fall vilja ha med lite turkosa stenar...om du har nån bild på det du gör nu som du kan maila över så kan du ju göra det oxå... alltidkul o se o få ideer....



o bara så du vet så bruakr ajgkolla inne på din blogg, sällan jag orkar skriva... :)



kram

2008-08-09 @ 19:41:33
URL: http://heidin72.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhh vad gott det ser ut. Får väl passa på att sno åt mig när vi kommer på lördag!

Kram

2008-08-10 @ 15:05:23
URL: http://johannalundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0