Läsglädjen har kommit hit

Omslagsbild: ISBN 9789189248557, Frans G. Bengtssons Röde Orm. D. 1-4
Min stora kille 8.5 år som går i tvåan har länge tragglat med läsningen. Han kan om han bara litar på sig själv men där tryter självförtroendet ibland. Vi har försökt att peppa honom att ta lite svårare böcker men han nobbar det totalt.

Så kom farmor i veckan. Hon hade varit på bokrea och köpt en bok var till killarna. Stora killen fick en tjock bok om Röde orm. Lite serie format innut i. Tänkte först att det där var nog inte så bra val. Men oj vad han läser. Minsta lediga stund tar han fram boken och läser. Och det är ju svåra ord. Han frågar ibland vad vissa saker är och fortsätter sedan.

Det är så härligt att se honom sitta där med näsan i boken. TACK farmor!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Vad kul att han har kommit igång! Mitt tips är serien "Drakherren" av Josephine Ottosen eller Ottoson... Den fick min son att börja sluka böcker!

Hittade hit via AfF, vill du kika in i min blogg kan jag gärna messa dig inlogget

vi ses på nätet!

Charlotte (värd på AfF)

2008-03-02 @ 10:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0