Äntligen kan jag "läsa" igen

Jag har länge saknat att läsa böcker. Tiden har liksom aldrig infunnit sig, det är ju alltid så mycket annat som ska göras. Men så såg jag i bokhyllan på jobbet, den där pocket böcker byts ut mellan oss som jobbar där, ett exemplar av Camilla Läckbergs bok Sjöjungfrun på CD. Den lånade jag hem och lade ner i mobilen. Och i nu två veckor har jag lyssnat på den till och från jobbet. En perfekt uppstart på dagen och en bra avkoppling efter jobbet.

Sjöjungfrun var lika bra som de andra böckerna, och Katarina Everlöfs röst var behaglig att lyssna på. Vissa dagar ville jag inte stänga av när jag kom hem från jobbet.

Camilla Läckberg - Sjöjungfrun (Ljudbok, NY & INPLASTAD)

Nu väntar Stieg Larssons sista bok Luftslottet som sprängdes. Den har jag velat läsa länge och tegelstenen ligger i min hylla, men den är för tung att ens bära ner från hyllan och passar därför inte för att läsa i sängen. Näsan blir så blå när jag somnar då.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack och Kram tillbaka.

Jag vet inte om du pratat med mamma och hon skvallrade, men ja det var väl sådär, vi blev av med i stort sett allt viktigt i Tallin. Nu är det bättre, men lite halvkämpigt med bådas leg och pass och kontokort och nycklar på vift.

2008-08-02 @ 19:11:44
URL: http://johannalundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0