Jakten på en bra tidning.

Jag är less på dem tidningar jag brukar köpa. Nu senast var det Topp Hälsa... men det står ju bara samma samma i den. Innan det amelia.... men den känns lite larvig, 20 sätt att bota vad det nu är känns inte kul.

Så i helgen testade jag Femina.



Men *suck* ok det är kul att se lite snygga kläder men inte sida efter sida följt av en halv tidning med reklam.

Jag vill ha en tiding som har:
* Mode för en inte allt för tjock plånbok men som ibland visar det där lilla extra.
* Lite frisyr och lite smink
* Intressanta reportage om vad det nu kan vara
* Lite matlagning
* Lite snygga saker
* Må-bra-i-själen-och-kroppen-tips
* Inte så fruktansvärt Stockholmsinriktat
* Riktar sig till mig, 35 år, ladsortsbo, med två barn, en man, ett hus, två bilar - ok en och en halv, nytt jobb osv.
* Inte för mycket reklam, inte halva tidnignen i alla fall.
* Inte en massa skvaller även om liiite kan vara kul.

Ja ja säger du det finns ju i alla tidnignar och det gör det kanske. Men... allas, Hemetsjournal och dylika tidingar går bort helt, dem gillar jag inte dem är för tantiga. Amelia känns lite för... ja... jag har vuxit ur den känns det som, men inte vuxit in i Tara (eller har jag det? Har inte testat men vill inte köpa en tiding för 40+ jag är inte där än).

Tips mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: -Tess- , aff

Har du testat Mama? Kan möjligtvis vara lite Stockholmsfixerad, men jag gillar den ändå. :)

2008-04-12 @ 20:34:39
Postat av: Camilla - Rabarbermarmelad

Hej Tess. Jo den läste jag när jag var mammaledig, sedan var den inte så rolig längre. Men tack ändå för tipset.

2008-04-13 @ 10:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0