Så laddar jag inför finalen

Mycket skrivande om Melodifestivalen blir det nu. Men det är ju ett stort intresse för mig. Och så här dagen efter andra chansen så har jag fyra favoriter. Tycker mycket bra om några fler, men alla kan ju inte vara mina favoriter. Det är roligt att se att det trots allt ser ut att bli en bra final. Jag var ju mycket skeptisk till hela festivalen för ett par veckor sedan. Men det har artat sig. Efter att ha lyssnat lite på skivan ikväll så tycker jag så här:

 

Sanna Nielsen, Foto:SVT468332-12

Sanna Nielsen - Empty room

En helt underbar låt. Vilken röst, vilken kännsla.


Rongedal, Foto:SVT468332-12

Rongedal - Just a minute

Gillar den tokmycket. Fartig lite Mika eller BeeGees över den. En låt jag blir glad av.


Amy Diamond

Amy Dimond - Thank You

Inte helt fel. Men inte helt rätt heller.


Christer Sjögren

Christer Sjögren - I love Europe

Nej nej nej och nej igen! Fy vilken hemsk låt och fruktansvärt framträdanden med. Han får bara inte gå vidare. Är rädd att han kan gå långt. Kom på Jeppe med att digga till den här låten idag... hemska tanke.


Frida, Foto:SVT

Frida feat. Headline - Upp o hoppa

Årets sommarplåga säkerligen. Gillar inte den här heller. Det är absolut inget att skicka vidare.


BWO, Foto:SVT
BWO - Lay your love on me

En hyffsad låt. Har gillat dem massor när de ställt upp förut. Den här låten är inte alls lika bra som de tidigare. Men dem här tror jag skulle kunna gå långt i Eurovision turneringen.

Linda Bengtzing, Foto:SVT

Linda Bengtzing - Hur svårt kan de va?

En kommande favorit på Singstar känner jag. En glad låt med fart i. Men... är det något att skicka vidare?? Känner mig mycket tveksam där.


Charlotte Perrelli, Foto:SVT468332-12
Charlotte Pirelli - Hero

En härlig disco låt. Med proffsigt framträdande. Den här är en av mina favoriter.

  

Sibel, Foto:SVT
Sibel - That is were I´ll go

Tjejen har en fin röst men låten är lite för platt. Sannas ballad är 100 gånger bättre.


Nordman, Foto:SVT468332-12
Nordman - I lågornas sken

Är glad att dem gick vidare. Ville verkligen se dem i Globen. En sång med en berättelse. En låt som fastnar.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0