Charlotte gick ju vidare!!!!

Det var väl för väl. Men jag hade ju förväntat mig det också. Men när det var fyra låtar kvar, börjar jag att nicka till i soffan. Örjan fick peta på mig titt som tätt för att jag skulle se. Gick och tittade i sängen och det var inte alls något bra drag... missade de två sista låtarna helt.




Följande gick till final och som jag tippade rätt på:
Ukraina - Trist att hon hade upplägg som Perelli, hennes sång var inte lika bra
Kroatien - Inte alls något bra, men... som jag trodde den gick vidare. Klart att balkan vill ha trumpeter och trams med.

Island  - YES!!! Framträdandet var bättre än det vi sett inför tävlingen.
Sverige - Som sagt, super kul!

Lettland - Nu blir sönerna glada! En låt de gillar är med också.

Turkiet - Gillar den här men... den kommer inte att gå långt i finalen.

Portugal - Den låt som är mest som förra årets vinnare. Klart att en sådan ska med i finalen.

De här gick ockå vidare, men dem trodde jag inte på
Albanien - Den är ju inte så pjåkig och det såg lite tufft ut på scenen, med alla hjärtan.
Danmark - Det här trodde jag inte, men den är hyffsat bra. Men att Luuk jämför honom med Zelmerlöv var ju inte riktigt rätt tycker jag.
Georgien - Tatu-stuk på låten, hon är blind och sjunger om fred, tja kanske kan gå bra?

Och så var det de här jag trodde skulle gå vidare
Schweiz - Gillar verkligen låten. Synd att den inte gick vidare.
Tjeckien - Framträdandet var långt ifrån bra. Tjejer som hoppar i silvriga kläder och en stor DJ bakom. Sjunga kunde hon inte live. Låter bättre på radio och kommer säkert i en mixad version under sommren.
Fyr Makedonien - Har gillat dem inför. Men... här vet jag inte hur det blev på scenen. Jag somnade.

Nu ser jag fram emot lördagen och finalen. Ska bli kul att se och trevligt att det kommer folk hit med. Det blir lite födelsedagsfirande med vännerna och sedan ESC för de som vill. Men det blir inte som schlager festen i vintras. En betydligt lägre nivå på förberedelser blir det nu.


Kommentarer
Postat av: Tina

Att Luuk jämförde danska artisten med Zelmerlöw berodde på deras bakgrund. Båda hade varit med i en tv-talangjakt och i let´s dance. Och nu då även melodifestival.

2008-05-23 @ 11:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0